آيا موسيقي واقعا نوعي سرگرمي است؟

پنجشنبه 11 اسفند 1401
11:38
منو خودت

آيا موسيقي واقعا نوعي سرگرمي است؟

طبق سومين گزارش سالانه نيلسِن (Nielsen) که 360 موزيک با سلايق و علايق مختلف را بررسي کرده بود، موسيقي در صدر فعاليت هاي سرگرم کننده براي آمريکايي ها قرار مي گيرد. با اينکه اغلب اوقات موزيک ها به عنوان يک پس زمينه مورد استفاده قرار مي گيرند، اما اکثريت افراد مورد بررسي در اين تحقيق بيان کردند که به طور فعال به موسيقي گوش مي کنند.

موسيقي چطور ما را سرگرم مي کند؟

موسيقي منبع سرگرمي فوق العاده اي براي شماست. وقتي به آهنگي گوش مي کنيد و آن را از درونتان احساس مي کنيد و در رويا مي رويد در واقع موسيقي در حال سرگرم کردنتان است. لازم نيست حتما به اپرا يا کنسرت برويد تا از شنيدن موسيقي لذت ببريد، حتي بدون اينکه جايي برويد هم مي توانيد با گوش دادن به آهنگ هاي زيبا لحظات لذت بخش و سرگرم کننده اي داشته باشيد.

چرا موسيقي يک زبان جهاني به حساب مي آيد؟

بررسي ها نشان مي دهد که در واقع “موسيقي يک زبان همه گير و جهاني است”. در هر جامعه اي که فکرش را کنيد موسيقي (چه با کلام و چه بي کلام) وجود دارد. موسيقي به طور مرتب از انواع خاصي از رفتارها برخوردار است و داراي ويژگي هاي آکوستيکي است که به طور سيستماتيک با اهداف و پاسخ هاي خوانندگان و شنوندگان آهنگ ها مرتبط هستند.

ژانرهاي رايج موسيقي کدامند؟

سبک ها و ژانرهاي محبوب و رايج موسيقي عبارتند از:

  • بلوز (Blues Music)
  • جاز (Jazz Music)
  • ريتم اند بلوز يا آر اند بي (Rhythm and Blues)
  • راک اند رول (Rock and Roll)
  • راک (Rock)
  • کانتري (Country)
  • سول (Soul)
  • دنس (Dance)

چه کسي کلمه music را ابداع کرد؟

واژه music به معناي موسيقي از کلمه يوناني (mousike) گرفته شده است که به معني هنر ميوزها (art of the Muses) مي باشد. ميوزها در يونان باستان، الهه هاي شعر، موسيقي، هنر و رقص بودند. کسي که موسيقي مي نوازد نيز musician (نوازنده) ناميده مي شود.

موسيقي چگونه به وجود آمد؟

احتمالا اجداد اوليه ما با استفاده از دستهايشان اولين موسيقي موزون را نواختند. ممکن است اولين بار يک نفر متوجه شده باشد که با به هم زدن چوب ها و سنگها به طوري که به دستشان هم آسيبي نزند مي توانند صداهاي موزوني ايجاد کنند. به هر حال چيزي که مي دانيم اين است که موسيقي قدمتي بسيار طولاني دارد و از همان زمان که انسانها وجود داشتند و تکامل يافتند موسيقي هم شکل گرفت.


[ بازدید : 100 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پمپ موتورخانه

شنبه 29 بهمن 1401
18:55
منو خودت


پمپ موتورخانه

معمولا آب گرم و سرد موتورخانه با استفاده از سيستم هاي انتقال آب معمولي به سمت ترمينال هاي سرمايشي و گرمايشي ساختمان بخصوص ساختمان هاي دو يا سه طبقه هدايت نمي شوند. به اين منظور از موتورخانه مرکزي استفاده مي گردد. در چنين مواقعي از پمپ براي انتقال آب به سمت ترمينال ها استفاده مي کنند. پمپ موتورخانه با توجه به تعداد طبقات و ترمينال هاي ساختمان داراي ظرفيت و اندازه هاي مختلفي مي باشد.

تعمير پمپ موتورخانه

با توجه به مواردي که در قسمت فوق به آنها اشاره کرده ايم، پمپ موتورخانه يکي ازبخش هاي مهم موتورخانه بشمار مي رود. پمپ نيز مانند هر قطعه ديگري ممکن است در اثر عواملي همچون عدم توجه به سرويس هاي دوره اي، استفاده بيش از حد از موتورخانه، قرار دادن پمپ در مکان نامناسب، آلودگي هاي محيطي و وجود هوا در لوله هاي موتورخانه خراب شود و نياز به تعمير داشته باشد.

در اکثر مواقع مشکل پمپ موتورخانه با يک سرويس جزئي برطرف مي شود اما چنانچه پمپ به طور کامل از کار افتاده باشد بايد نسبت به تعمير و يا تعويض آن اقدام کنيد. تکنسين هاي متخصص در زمينه تاسيسات ساختماني و تعمير موتورخانه مي توانند در چنين مواقعي به شما کمک کنند. به اين منظور مي توانيد از تاسيسات نوبهار کمک بگيريد. تکنسين هاي تاسيسات نوبهار به بررسي مشکل به وجود آمده مي پردازند و چنانچه لازم باشد پمپ موتورخانه را تعمير و يا تعويض مي کنند.

پمپ سيرکولاتور

به منظور تامين آب گرم در سيستم هاي گرمايشي از پمپ سيرکولاتور استفاده مي شود. پمپ هاي سيرکولاتور بر اساس عواملي همچون مقدار آب دهي و مقدار فشار به چند دسته تقسيم مي شوند که از مهمترين آنها مي توان به موارد زير اشاره کرد:

  • پمپ سيرکولاتور خطي: اين پمپ ها فضاي کمي را اشغال مي کنند زيرا دهانه ورودي و خروجي در راستاي خط لوله و دقيقا رو به روي هم قرار دارند.
  • پمپ سيرکولاتور زميني: در اين پمپ ها دهانه ورودي رو به بالا مي باشد و مکش پمپ از انتها انجام مي شود. ظرفيت هد و دبي توليدي در پمپ هاي سيرکولاتور زميني نسبت به پمپ هاي سيرکولاتور خطي بيشتر است.
  • پمپ سيرکولاتور آب بند (گلند دار): در اين پمپ ها يک آب بند وجود دارد که مانع از نشت آب به داخل و يا بيرون پمپ مي گردد. اغلب پمپ هاي سيرکولاتور خطي بزرگ و سيرکولاتور زميني از اين نوع مي باشند.
  • پمپ سيرکولاتور بدون آب بند (گلند لس): موتور اين پمپ ها به گونه اي طراحي مي شود که معمولا آب دورن پمپ در روتور مي چرخد و موتور را خنک مي کند.

تعمير پمپ سيرکولاتور

در مواردي ممکن است بر اثر عوامل مختلفي همچون قديمي و فرسوده شدن، پمپ سيرکولاتور خراب شود. در چنين مواقعي عملکرد صحيح خود را از دست مي دهد و بايد تعمير گردد. تعمير پمپ سيرکولاتور توسط تاسيسات نوبهار انجام مي شود. به طور کلي خدماتي که تاسيسات نوبهار در زمينه عيب يابي و تعمير پمپ سيرکولاتور ارائه مي کند عبارتند از:

  • بررسي فشار و دماي آب
  • بررسي دماي ياتاقان ها
  • بررسي فشار آب ورودي و خروجي پمپ
  • بررسي ميزان دبي پمپ
  • بررسي آمپر الکتروموتور
  • بررسي وضيعيت صداي پمپ

تکنسين هاي تاسيسات نوبهار با بررسي موارد فوق نسبت به مشکل به وجود آمده به تعمير پمپ سيرکولاتور مي پردازند.

پمپ هاي تحت فشار

پمپ هاي تحت فشار با ذخيره سازي آب با فشار مناسب، از روشن و خاموش شدن مکرر پمپ جلوگيري مي کنند. هرچه مخزن اين پمپ ها بزرگ تر باشد تعداد دفعاتي که پمپ روشن و خاموش مي شود کاهش مي يابد که اين موضوع مي تواند به افزايش طول عمر مفيد پمپ کمک کند.

به طور کلي از مزاياي استفاده از پمپ هاي تحت فشار مي توان به کاهش مصرف برق، کاهش استهلاک شبکه آبرساني و کاهش استهلاک پمپ اشاره کرد.

خدمات تاسيسات نوبهار

تاسيسات نوبهار با بيش از 40 سال تجربه در زمينه لوله کشي ساختماني و صنعتي، نصب و تعمير انواع موتورخانه، نصب و تعمير پمپ موتورخانه، تعمير پمپ سيرکولاتور، تعمير پمپ هاي تحت فشار، نصب انواع سرويس بهداشتي، نصب انواع پکيج، نصب انواع شيرآلات و... آماده خدمت رساني به شما مشتريان عزيز مي باشد. جهت کسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارائه خدمات توسط تاسيسات نوبهار مي توانيد به صورت رايگان با مشاوران ما در تماس باشيد.


[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

Pdf آموزش زبان اسپانيايي

يکشنبه 25 دی 1401
23:29
منو خودت


Pdf آموزش زبان اسپانيايي

b1_s010.png

Pdf آموزش زبان اسپانيايي

Pdf آموزش زبان اسپانيايي

Pdf آموزش زبان اسپانيايي - اين دوره آموزش زبان براي چه افرادي مناسب است ؟

آيا شما جزء آن دسته از افراد هستيد که تازه کار هستند و مي خواهند در حداقل زمان مباني اوليه زبان اسپانيايي را بياموزند ؟ يا اينکه قبلاً اسپانسايي را ياد گرفته ايد و حالا مايليد مطالبي را که در گذشته فرا گرفته ايد و با گذشت زمان فراموش کرده ايد تعميق بخشيد ؟ شايد هم شما وقت آن را نداريد که در کلاس هاي زبان اسپانيايي شرکت کنيد در تمامي اين موارد « اسپانيايي در ?? روز» راه حل مناسب و درستي است .
چون اين دوره به ويژه به صورت يک خودآموز براي کساني طراحي شده که تازه در آغاز راه يادگيري زبان اسپانيايي هستند و يا مجدداً مي خواهند زبان اسپانيايي را ياد بگيرند.
هدف ما اين است که در راه خودآموزي زبان اسشپانيايي به بهترين نحو به شما کمک کنيم و از اين رو در اين کتاب ، تذکرات راهنمايي ها و توضيحات بسيار ساده اي را خواهيد يافت که باعث يادگيري بهتر شما مي شود و در کنار آن تمرين هاي زيادي را انجام خواهيد داد و براي حصول اطمينان پاسخ آنها هم در کتاب آورده شده است وقتي که شما با موفقيت اين دوره را به پايان برسانيد قادر خواهيد بود درباره موضوعات عمومي و موقعيت هاي روزمره صحبت کنيد و منظور خود را بيان نماييد .

Pdf آموزش زبان اسپانيايي

کتاب آموزش لغات زبان اسپانيايي به صورت PDF

  • در اين بخش به معرفي و ارائه فايل دانلود اين کتاب ارزشمند آموزش زبان اسپانيايي مي پردازيم .
  • اين کتاب مناسب يادگيري لغات اسپانيايي و همچنين ساختار جملات مي باشد.
  • اين کتاب آموزش زبان اسپانيايي همچنين به تقويت مکالمه روزمره و عمومي شما بسيار کمک ميکند .

موسسه زبان پروان آکادمي بيش از يک دهه است که سابقه برگزاري دوره هاي تخصصي آموزش اسپانيايي را دارد و در اقدامي کاملا ارزشمند بصورت کامل منابع اصلي و کتاب هاي کمک آموزشي و بسياري از فايل هاي صوتي و تصويري را در کتابخانه اين وبسايت ، بصورت رايگان قرار داده است و هميچنين کلاس هاي اين زبان نير بصورت کاملا متنوع در حال ارائه و برگزاري است.

Pdf آموزش زبان اسپانيايي

سخن نهايي دربارهPdf آموزش زبان اسپانيايي

زبان اسپانيايي يک زبان بسيار پر طرفدار در ايران ميباشد که به همين دليل در اين پست از پروان آکادمي آموزش زبان اسپانيايي به همراه فايل pdf کل درسها را به صورت رايگان از پروان آکادمي براي دانلود شما دوستداران زبان اسپانيايي قرارداده شده است. روزانه يک يا دو درس را تمرين کنيد تا هم مکالمات روزانه خود را تقويت نماييد وهم بتوانيد سطح نگارشي خود را نيز بالا ببريد.
روش کار با اين مجموعه آموزشي زبان اسپانيايي در زمان کم به اين صورت است که شما ابتدا هر درس را چند بار گوش دهيد و سپس از روي فايل پي دي اف آنها را تمرين کنيد تا هم طرز نوشتن کلمات را به خوبي و به راحتي بياموزيد و هم مکالمات خود را تقويت نماييد.همزمان با مجموعه بالا زبان نصرت اسپانيايي بسيار بسيار براي شما ارزشمند خواهد بود.


[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترين روش يادگيري زبان فرانسه در منزل

يکشنبه 25 دی 1401
23:29
منو خودت


بهترين روش يادگيري زبان فرانسه در منزل

b2_zdw.png

بهترين روش يادگيري زبان فرانسه در منزل

بهترين روش يادگيري زبان فرانسه در منزل

بهترين روش يادگيري زبان فرانسه، روش يادگيري در منزل است. مزيت اين روش سادگي و جذابيت يادگيري در محيطي است که شما در آن احساس راحتي مي‌کنيد. شما مي‌توانيد روي صندلي راحتي خود بنشينيد و با سرعت دلخواه خودتان زبان فرانسه را ياد بگيريد.
يکي ديگر از مزيت‌هاي اين روش، شخصي بودن شيوه‌هاي يادگيري و انعطاف بالاي برنامه‌ي آموزشي است. شما مي‌توانيد با توجه به علايق، توانايي‌ها و نقاط ضعف و قوت خود برنامه و مواد آموزشي خود را انتخاب کنيد. در اين روش شما نه نيازي به کلاس يا معلم خصوصي داريد و نه نياز داريد که از خانه خارج شويد.
قبل از اينکه به توضيح شيوه‌هاي يادگيري فرانسه در منزل بپردازيم، به اين سوال جواب مي‌دهيم که چرا اين روش بهترين روش براي يادگيري زبان فرانسه است.

مراحل يادگيري زبان فرانسه در منزل

نکات و توضيحات مربوط به هر مرحله به شما کمک مي‌کنند به بهترين نحو روند يادگيري خود را برنامه‌ريزي کنيد و در کوتاه‌ترين مدت شاهد پيشرفت چشمگيري باشيد.

بهترين روش يادگيري زبان فرانسه در منزل

يک برنامه‌ي روزانه‌ي يادگيري زبان تهيه کنيد

اين نکته بسيار بديهي به نظر مي‌رسد چون مي‌دانيم که مطالعه‌ي منظم و طبق برنامه باعث موفقيت در يادگيري مي‌شود.

مساله اين است که در تهيه‌ي برنامه‌ي روزانه‌ي يادگيري زبان فرانسه در منزل، مواردي متعددي خارج از تصور شما حائز اهميت هستند که بايد به آنها توجه کنيد. بحث تنها بر سر انتخاب زماني براي مطالعه نيست، گرچه اين مورد اهميت زيادي دارد که در ادامه به آن مي‌بردازيم.
اولين گام اين است که فضايي از خانه را به يادگيري زبان اختصاص دهيد. ممکن است پشت ميز تحرير تمرکز بيشتري داشته باشيد، ممکن است کنار يک پنجره با نور طبيعي يا در اتاق پذيرايي احساس راحتي کنيد. از اين حيث، بهترين شيوه‌ي يادگيري در منزل براي هر شخص متفاوت خواهد بود.
مهم‌ترين نکته در انتخاب فضاي مناسب براي يادگيري زبان در منزل اين است که مکاني را انتخاب کنيد به بتوانيد در آن تمرکز داشته باشيد. پس فاصله‌ي خود را از تلويزيون يا فضاهاي پر سر و صدا حفظ کنيد.
نکته‌ي ديگر حفظ استمرار و تداوم در برنامه‌ي يادگيري است. پس لازم به است به صورت واقع‌بينانه تعداد ساعاتي را که مي‌توانيد روزانه به يادگيري زبان فرانسه اختصاص دهيد تعيين کنيد.
با توجه به برنامه و مشغوليت‌هاي خود تعداد ساعاتي را که مي‌توانيد در طول روز صرف يادگيري کنيد مشخص کنيد تا بعداً عقب ماندن از برنامه باعث دلسردي‌تان نشود.
در مرحله‌ي بعد بايد ساعات مشخصي از روز را که مي‌توانيد با تمرکز به مطالعه‌ي دروس خود بپردازيد تعيين کنيد. تعيين ساعات مطالعه به راندمان يادگيري شما در ساعات مختلف شبانه‌روز بستگي دارد. اما بايد تلاش کنيد اين زمان‌ها را تغيير ندهيد تا نظم يادگيري شما به هم نخورد.
به ياد داشته باشيد که يادگيري زبان فرانسه در خانه قرار نيست بيش از اندازه راحت باشد. پس واقع‌بين باشيد و ساعاتي را که در آن مشغول استراحت يا تفريح و چک کردن گوشي خود هستيد براي يادگيري انتخاب نکنيد. همچنين ساعات خستگي پس از کار براي يادگيري مناسب نيستند.

بهترين روش يادگيري زبان فرانسه در منزل

سخن نهايي در مورد بهترين روش يادگيري زبان فرانسه در منزل

يادگيري زبان جديد، يعني قدم گذاشتن به يک دنياي کاملا ناآشنا و عجيب‌و‌غريب، اما اين نبايد شما را بترساند! هر کاري، راهي دارد. تسلط بر يک زبان جديد، آن‌قدرها هم سخت نيست. اگر روش درستي در پيش بگيريد، مي‌توانيد هر زباني را به بهترين نحو ممکن ياد بگيريد. يکي از زبان‌هاي شيرين و پُرکاربردي که بسياري از مردم به‌عنوان زبان دوم انتخاب مي‌کنند، زبان فرانسوي است. ما در وبسايت پروان اکادمي رويکردي جديد را براي يادگيري زبان فرانسه در خانه ارائه مي‌دهيم. اگر مصمم هستيد که زبان فرانسوي را ياد بگيريد، با مشاوران ما در تماس باشيد و پکيج هاي پروان اکادمي را تهيه نماييد تا تأثير فوق‌العاده‌ي آنها را روي نحوه‌ي صحبت کردن‌تان ببينيد.


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به منو خودت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]